တခ်ိန္က သာသနာမွာ ရဟႏၱာတစ္ဆူဟုေက်ာ္ႀကားေတာ္မူေသာ ထြန္ေထာင္ ဆရာေတာ္ ( လူ႔ဘ၀တုံးက ထြန္ကိုေထာင္ ႏြားေတြကို ေဘးမဲ႔ေပးၿပီး ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ေရာက္ခဲ႔လို႔ ) စြန္းလြန္းဂူ ဆရာေတာ္ ဦးက၀ိ ကို နိုင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးနု က ဖူးေမွ်ာ္ရင္း ေမး+ေၿဖ ခဲ႔တဲ႔စကားဆိုတာကို လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္က ထုတ္ေ၀ခဲ႔သည့္ဤ စာအုပ္ေလးကို ျပန္လည္ဖတ္ရႈရသည့္အခါ ပညာရွင္ႏွစ္ဦး၏အဘိဓမၼာဆိုင္ရာ အေမးအေၿဖေတြကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ေလ့လာ ေစခ်င္ပါသျဖင့္တင္ျပအပ္ပါသည္။
ေမး။ ။ လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္၊ ေသေစလို ေရေအးေလာင္း ၊ ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း၊ ဟူေသာအေမးကို ေၿဖႀကားေတာ္မူပါဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္ ဆိုရာ၌ လူ႔ၿပည္ နတ္ၿပည္ ၿဗဟၼာ႔ၿပည္ ရယ္လို႔ ေလာကေ၀ါဟာရ အားၿဖင္႔ ရွိေသာ္လည္း ဘယ္ၿပည္မွာမ်ား ဘုရားပြင္႔တယ္လို႔ ႀကားဖူးသတုံး
လူ႔ၿပည္မွာလို႔ ႀကားဖူးပါတယ္ဘုရား
အဲ ဂဂၤါ ၀ါဠဳ သဲစုမက ပြင္႔ေတာ္မူႀကတဲ႔ ဘုရားရွင္မ်ားမွာ သစၥာေလးပါးနွင္႔သာ ပြင္႔ၿခင္းေႀကာင္႔ လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္ ဟုဆိုသည္။
ေသေစလို ေရေအးေလာင္း ဆိုရာ၌ မဂၢင္ေရ ကို ဆိုလိုသည္။
ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း ဆိုရာ၌ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေရေႏြးကို ဆိုလိုသည္။
ေမး။ ။ မထိုင္ခင္က ေၿခဆင္း၊ မလင္းခင္က ေရာင္နီလာ၊ မခ်က္ခင္က ထမင္း၊ မက်က္ခင္က စားၿပီးၿပီ၊ မရက္ခင္က ပုဆိုး၊ မခ်ဳပ္ခင္က ၀တ္ၿပီးၿပီ၊ ၎အေမးကို ေၿဖေတာ္မူပါဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ ေအး အဲဒါ ၀ိတက္ လို႔ေခၚတယ္၊
( ၀ိတက္ ဆိုသည္မွာ ႀကံစည္ စဥ္းစား စိတ္ကူးယဥ္ၿခင္း ၿဖစ္သည္၊ )
ေမး။ ။အေႀကာင္းၿပ ဘုရားတစ္ဆူ တစ္ဆူလွ်င္ သေခ်ၤ နွစ္ဆယ္ ကုေဋ ရွစ္ဆယ္ ဗိုလ္ေၿခတသိန္း ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားတယ္လို႔ ႀကားဖူးပါတယ္၊ က်န္ေသာ သတၱ၀ါ ဟာ ေရာ႔သလား မေရာ႔ဘူးလားဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ ဒကာႀကီးေမးတဲ႔ အတိုင္းပဲ ေရာ႔သလား ဆို ေရာ႔တယ္၊ မေရာ႔ဘူးလားဆိုရင္လဲ မေလ်ာ႔ဘူးေပါ႔၊
ေမး။ ။ ေရာ႔တာ ဘယ္လို မေရာ႔တာ ဘယ္ပုံ ဆိုတာ သိလိုေႀကာင္းပါဘုရား၊
ေၿဖ။ ။ ေရာ႔တယ္ ဆိုတာက ဥပမာ ဒကာႀကီးအိမ္မွာ လူဆယ္ေယာက္ ရွိတယ္ဆိုပါေတာ႔။ ငါးေယာက္ဆင္းသြားလ်ွင္ ဆင္းသြားတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ေရာ႔တာေပါ႔၊ မေရာ႔ဘူးဆိုတာက စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ နိဗၺာန္ ဆိုတဲ႔ ပရမတၳတရား မေရာ႔ဘူး၊
ေမး။ ။ ထင္းမရွိ ေတာသုံးေထာင္၊ ေရမရွိ ၿမစ္လယ္ေခါင္၊ ႏွမ မရွိ ေၿခာက္ေယာက္ေမာင္ ၊
ကို ေၿဖရွင္းေတာ္ မူပါဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ဘုရား အစရွိေသာ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ ကာမ ရူပ အရူပ ဆိုတဲ႔ ေတာသုံးေထာင္ထဲတြင္ ေနၿငားေသာ္လည္း ၎ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေလာင္စာ မရွိေသာေႀကာင္႔ ထင္းမရွိ ေတာသုံးေထာင္ ဟုေခၚသည္။
သတၱ၀ါတို႔၏ အာရုံအစဥ္မွာ ၿမစ္ေရအယဥ္ကဲ႔ သို႔ တသြင္သြင္ စိးဆင္းေနၿငားေသာ္လည္း ဘုရားစေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ အာရုံယိုစီးၿခင္း မရွိတာကို ေရမရွိ ၿမစ္လယ္ေခါင္ ဟု ေခၚသည္၊
ဘုရားစေသာ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတိိုမွာ မ်က္စိ နား နွာေခါင္း ပါးစပ္ ကာယ မန တံခါး ေၿခာက္ေပါက္ပင္ ရွိေသာ္လည္း အာရုံလိုက္စားၿခင္း မရွိတာကို ႏွမ မရွိ ေၿခာက္ေယာက္ေမာင္ လို႔ ေခၚသည္။
ေမး။ ။ အရွင္ဘုရားတို႔ ရဟန္းမ်ားမွာ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေသြးထြက္ေအာင္ လုပ္ရုံမွ်နွင္႔ ဒုကၠဋ္အာပတ္ တပ္သလား မတပ္ဘူးလား။
ေၿဖ။ ။ တပ္တယ္။
ေမး။ ။ ဒါၿဖင္႔လ်င္ ဘုရားလက္ထက္က ရဟန္းတပါးဟာ မိမိ လည္ပငး္ကို ဓါးနွင္႔လွီးၿပီး ေ၀ဒနာရွဳ႕တာနဲ႔ အရဟတၱဖိုလ္ ဆိုက္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ၿပဳသြားတယ္လို႔ ႀကားဖူးပါတယ္။ ၄င္း ရဟန္းဟာ အာပတ္ႏွင္႔တကြ မဂ္ဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ပါသလား ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ဆိုက္တာ မွန္တယ္၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ မရွိလို႔ ဆိုက္တာ၊
ေမး။ ။ ဒါၿဖင္႔ ဘုရား- အရွင္ဘုရားတို႔မွာ ေသြးထြက္ရုံမွ်နွင္႔ အာပတ္သင္႔တာ၊ အခုဟာက ေသြးထြက္ရုံ မက ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အေသေတာင္ သတ္တာ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ မသင္႔ေပဘူးလားဘုရား။
ေၿဖ။ ။ မသင္႔ဘူး ၊ ဥပမာ - ဒကာႀကီး ပစၥည္းမကိုုင္နွင္႔ လို႔ မတားၿမစ္ခင္ ဘုန္းႀကီးက ကိုင္လိုက္ရင္ ဘုန္းႀကီးမွာ အၿပစ္မ်ား ရွိမလား ။
မရွိပါဘုရား။
တားၿမစ္ၿပီးမွ ကိုင္ေတာ႔ေကာ --
အၿပစ္ရွိပါတယ္ ဘုရား၊
အဲသည္ ဥပမာ အတိုင္းပဲ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ အၿပစ္ မရွိတာလဲ မွန္တယ္၊ မဂ္ ဖိုလ္ဆိုက္တာလဲ မွန္တယ္။
ေက်နပ္ ၀မ္းေၿမာက္လွပါသည္ ဘုရား။
( ယင္း ရဟန္းကား လူ႔ဘ၀ ကို ၿငီးေငြ႔လြန္းေသာေႀကာင္႔ ထြက္ေပါက္ ရွာသည္႔ အေနၿဖင္႔ ရၿပီးသား ေလာကီစ်ာန္ကို မေလ်ာက် ခင္ ၿမစ္ကမ္းနားသြားကာ မိမိကိုုယ္ကို ဆံရိတ္ေသာ သင္ဓုန္း ဓားၿဖင္႔ လည္ပင္းကို လွီးၿဖတ္မည္ ႀကံရြယ္စဥ္ ရဟန္းဘ၀ တေလ်ာက္လုံး ေစာင္႔စည္း ထိမ္းသိမ္းလာခဲ႔ေသာ မိမိ၏ စင္ႀကယ္ သန္႔ရွင္းေသာ သီလကို ေတြ႔ၿမင္ရေသာအခါ အဆင္႔ဆင္႔ ၀မ္းသာမွဳ႕ ပီတိသည္ ခႏၶာကိုယ္ တခုလုံးသို႔ ပ်ံ႕ နွံ႕ ေသာ ဖရဏာ ပီတိအၿဖစ္သို႔ ေရာက္ေလ၏။
၄င္း ပီတိ ေ၀ဒနာကို ခြာ၍ ၀ိပႆနာ ရွဳ႕ မွတ္ေသာအခါ ကိေလသာကုန္ၿခငး္ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ၿခငး္္ အသက္ဇီ၀ိတိေၿဒ ကုန္ခန္းၿခင္းသည္လည္း တၿပိဳင္နက္ၿဖစ္ကာ တခဏအတြင္း အလြန္လ်င္ၿမန္ကာ ပရိနိဗၺာန္စံၿခင္းကိစၥ ၿပီးသြားေသာေႀကာင္႔ သတၱ၀ါတို႔ တဘ၀မွ တဘ၀ သို႔ ကူးေၿပာင္းတိုင္း ၿဖစ္ရာ ဘုံဘ၀ကို စုံစမ္းေထာက္လွမ္းေလ႔၇ွိေသာ မာနတ္ သည္ပင္ မ်က္စိလည္သြား ဟူ ၏ ။
ထိုမာနတ္ကား ( ၃၁ ) ဘုံးအတြင္း ဘယ္ေနရာၿဖစ္ၿဖစ္ ေရာက္သြားလ်င္ သူ႔ပိုင္နက္အတြင္း ၿဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ေက်နပ္္ေနေလ႔ ရွိသတဲ႔ ။မာနတ္ရွာေဖြေနေႀကာင္းသိေသာ ဘုရားရွင္က ဟယ္ မာနတ္ သင္က ငါ႔ ဘုရားတပည္႔ကို အထင္ေသးသကိုး၊ သင္ မေက်နပ္လို႔ ၃၁ ဘုံအတြင္း ႀကိဳက္သေလာက္ရွာ ဘယ္ေတာ႔မွ ေတြ႔မွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး၊ ငါ႔သားေတာ္ ေဂါဓိက ရဟန္းဟာ နိဗၺာန္ ၀င္သြားၿပီ ဆိုေတာ႔မွ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းနဲ႔ သူ႔ေနရာ နတ္ၿပည္ကို ၿပန္သြားသတဲ႔ ( စကားခ်ပ္- ေဂါဓိကေတၳရ ၀တၳဳ ၊ ဓမၼပဒ ၊ )
ေမး။ ။ တခုေလာက္ ေလ်ာက္ပါရေစ၊ သုတ္မဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္ မဟာ ပရိနိဗၺာနသုတ္ထဲမွာ ဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ ေ၀ခဏ္း ေတြ႔ပါတယ္၊ ၄င္းသုတ္ကိုပင္ ဘုရားေဟာ လို႔ ဆိုပါတယ္၊ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ဘုရား ပရိနိဗၺာန္မၿပဳမီက ေ၀ခဲ႔ ပါသလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဘယ္သူ ေ၀ခဲ႔ သတုံး ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ဧ၀ံ ေမ သုတံ ကို ဘယ္သူေဟာသတုံး။
ေက်နပ္လွပါ၏ ဘုရား။
ေမး။ ။ နိဗၺာန္ ၏ အေႀကာင္းကို အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ နိဗၺာန္အေႀကာင္း သိခ်င္သလား ၊ သိခ်င္လွ်င္ ဘင္ စြန္း ၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔က သိလိမ္႔မည္၊
ေမး။ ။ ဘယ္လို ဘင္စြန္း ဘယ္လို ၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔ရမွာ တုံးဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္ တေယာက္သည္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကုိ သတိႏွင္႔ သုံးသပ္လွ်က္ သမာဓိ အားေကာင္းလာေသာ္ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ ဆိုတဲ႔ တရားသုံးပါးကို ပုိင္းပုိငး္ၿခားၿခား ၿမင္ေသာအခါ ဒီဒုကၡႀကီးဟ ာ ဘယ္သူ႔ေႀကာင္႔လဲ လို႔ စိစစ္လိုက္ေတာ႔ လုပ္ေပးတတ္တဲ႔ ေလာဘ ဆိုတဲ႔ သမုဒယ ကိုၿမင္ေတာ႔ မဂ္က အႏုသယ ကို ပယ္သတ္လိုက္တာႏွင္႔ ဥပါဒ္ ႒ီ ဘင္ ဆိုတဲ႔ အေႀကာင္း အက်ိဳး ၿပတ္တာကို ဘင္စြန္း ဟု ေခၚတယ္။ အဲဒီ ဘင္စြန္း ကို ေၿပာတာ။
ေမး။ ။ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ထိေတာ႔ သိတယ္ လို႔ေၿပာတယ္၊ သိတယ္ ဆိုတာ သူခ်ည္းပဲ သိတာလား ၊ သို႔မဟုတ္ သူတကာ ( အၿခားတရား ) နွင္႔ ေရာစပ္မွ သိတာလား၊
ေၿဖ။ ။ ေရာစပ္မွ သိတယ္၊
ေမး။ ။ ေရာစပ္သူ ထည္႔ေပးပါဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ေ၀ဒနာ သညာ ၀ိညာဏ္ ထိုသုံးခ်က္စုမွ သိမွဳ႕ ၿဖစ္တယ္။
ေမး ။ ။ စု ေပးသူမ်ား ရွိရင္ ထည္႔ေပးပါဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ထုိသုံးခ်က္ကို သခၤါရက ေၿမ ေရ ေလ မီး ဓါတ္္ႀကီး ေလးပါးကို တံခါးမွာ စုေပးေတာ႔ သိၿခင္း မွတ္ၿခင္း ခံစားၿခင္း ၿဖစ္ေပၚလာသည္ကိုု သိမွဳ႕ ၿဖစ္တယ္ ( သိတယ္ ) လို႔ ေခၚတယ္။
ေမး။ ။ တေထာင္႔ငါးရာတည္းဟူေသာ ကိေလသာဟာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးတြင္ ဘယ္ေနရာမွာ ကိန္းပါသတုံး ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ သိခ်င္သလား၊ သိခ်င္လ်င္ ဇာတိၿမင္ေအာင္ႀကည္႔ ၊ ဇာတိ ကိန္းတယ္။
ေမး။ ။ ဘယ္လို ဇာတိ ဘယ္လို ၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔ရမွာတုံး ဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ေၿမ ေရ ေလ မီး ဓာတ္ႀကီး ေလးပါး ရွိတယ္ မဟုတ္လား၊ ၎ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို သခၤါရက ၿပဳၿပင္ေပးေတာ႔ သိမွဳ႕ မွတ္မွဳ႕ ခံစားမွဳ႕ ၿဖစ္ေပၚ၍ လာတယ္။ အဲတာ ဇာတိပဲ။ အဲဒီ ဇာတိကို ၿမင္ေအာင္ႀကည္႔က သိလိမ္႔ မယ္။
ေမး။ ။ ရဟန္းမ်ား၌ သိအပ္ေသာ တရားငါးပါးကိုအမိန္႔ရွိေတာ္မူပါဘုရား။
ေၿဖ။ ။ ( ၁ ) အလိုရွိၿခင္း၊
( ၂ ) က်က္စားၿခင္း၊
( ၃ ) ေထာက္တည္ၿခင္း၊
( ၄ ) ႏွလုံးသြင္းၿခင္း၊
( ၅ ) ၿပီးဆုံးၿခင္း၊
အလိုရွိတာက ဘာကို အလိုွရွိတာတုံး ဆိုလ်င္သုခခ်မ္းသာကို အလိုရွိတယ္၊
ပညာ ကို က်က္စားတယ္၊
သီလ သမာဓိ ပညာကို ေထာက္တည္တယ္၊
ေႀကာင္႔ႀကမွဳ႕ ေတာင္႔တမွဳ႕ ကင္းတာကို ႏွလုံးသြင္းတယ္၊
နိဗၺာန္ကို ၿပီးဆုံးတယ္၊
အဲဒါ ရဟန္းမ်ား၌ သိအပ္ေသာ တရားငါးပါးပဲ။ ။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမွ ဦးႏု အတြက္ ပဌာန္းတရားေတာ္
တကာႀကီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေနစဥ္အခါက ၿမင္းၿခံ ဂူေက်ာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးက၀ိ ရွိတယ္လို႔ မႀကားဘူးလား၊
ႀကားပါ၏ ဘုရား။
အဲဒါ ဟိတ္ခတ္တာ၊ ေဟတု ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္၊ ၎ေနာက္ သြားအုံးမွ ပါေလ လို႔ အာရုံက မဆန္႔ဘူးလား။
ဆန္႔ပါ၏ ဘုရား။
အဲဒီ အာရုံ ဆန္႔တာကုိ အာရမၼဏ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္။
ေနာက္တဖန္ အိမ္မွာ က်ီးစားစား ေခြးစားစား ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ေၿခရင္းသို႔ မေ၇ာက္ေရာက္ေအာင္ သြားအုံးမွဘဲလို႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို အာရုံက ဆြဲလာ၍ အခုဘုန္းႀကီးေၿခေတာ္ရင္းသို႔ ေရာက္လာတာဟာ ဒကာႀကီး လာခ်င္လို႔ လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ခႏၶာကိုုယ္ႀကီးကို အာရုံက အဓိပတိတပ္၍ ဆြဲလာၿခင္းေႀကာင္႔ အဓိပတိ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္၊
မွန္လွပါ၏ ဘုရား။
အဲဒါ ဘာေႀကာင္႔ လာရတာလဲ ဆိုလ်င္ ေရွးက ဘုန္းႀကီးႏွငေရွးက ဘုန္းႀကီးႏွင္႔ ေတြ႕ခဲ႔ရဘူးလို႔ ခုေတြ႔ခ်င္တယ္။ ခု ေတြ႔ခ်င္လို႔ ေတြ႔ရၿပန္တယ္၊ ေနာင္ကုိလဲ ေတြ႔ရေလအုံးမယ္။
ဒကာႀကီး ၀က္သားမ်ား စားဘူးသလား။
စားဘူးပါ၏ ဘုရား။
အဲ ေရွးက ၀က္သားကို စားခဲ႔ ဘူးလို႔ ခုစားခ်င္တယ္။ ခုစားခ်င္လို႔ စားရၿပန္တယ္၊ ေနာင္ကို လဲ စားရေလအုံးမယ္။
ေခြးသားေကာ စားဘူးပါသလား။
မစားဘူးပါ ဘုရား။
အဲ ေရွးက ေခြးသား မစားဘူးလို႔ ခု မစားခ်င္ဘူး၊ ခု မစားခ်င္လို႔ ခု မစားဘူး၊ ေနာင္ကိုလဲ စားရမွာ မဟုတ္ဘူး။
ေရွးက ဒီ တရားမ်ိဳးကိုု နာခဲ႔ ရဘူးလို႔ ခု နာခ်င္တယ္။ ခု နာခ်င္လို႔ နာရၿပန္တယ္၊ ေနာင္ကို လဲ နာရေလအုံးမယ္။
အနႏၱရ၊ သမနႏၱရ ၊ သဟဇာတ ၊ အညမည ပစၥည္း ဆက္မသြားဘူးလား၊
သြားပါ၏ ဘုရား၊
ဘုန္းႀကီး၏ ေၿခရင္းေရာက္ေတာ႔ ဘုန္းႀကီးက ေရွးဦးစြာ ဘုရားကန္ေတာ႔၊ ေမတၱာပို႔ ၊ အမွ်ေ၀ ၊ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ဘုရားလွူဳ၊ ႏွာသီးဖ်ားမွာ စိတ္ကုိထား၊ ေလတိုးထိေတာ႔ သိလိမ္႔ မယ္။ သိတဲ႔ အေပၚ သတိထားရမယ္။ ေၿပာေတာ႔ နိႆယ ပစၥေယာ၊ ဥပနိႆယ ပစၥေယာလို႔ ေခၚတယ္။
မွန္လွပါ ဘုရား။
အားထုတ္ဆဲ အခိုက္အတန္႔ မွာ မ်က္စိကေတာ႔ ေတာင္ႀကည္႔ ေၿမာက္ႀကည္႔ ႀကည္႔ေသးရဲ႕လား။
မႀကည္႔ပါ ဘုရား။
နားကေကာ ဟိုေထာင္ သည္ေထာင္ ေထာင္ေသးရဲ႔႕လား။
မေထာင္ပါ ဘုရား။
နားေခါင္းကေကာ ဟိုရူ သည္ရူ ရူေသးရဲ႕လား။
မရူပါ ဘုရား။
ပါးစပ္ကေကာ ဟိုစားခ်င္ သည္စားခ်င္ ရွိေသးရဲ႕႔လား။
မရွိပါဘုရား။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကေကာ ဟိုသြားခ်င္ ဒီသြားခ်င္ ရွိေသးရဲ႕လား။
မရွိပါဘုရား။
အဲဒီေတာ႔ စကၡဳ ေသာတ ဃာန ဇိ၀ွါ ကာယ ဆိုတဲ႔ ဣေၿႏၵ ငါးပါး မလုံဘူးလား။
လုံပါ၏ ဘုရား။
အဲဒါ ဣၿႏၵိယ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္ကြဲ႕ ။
မိမိ ႏွာသီးဖ်ားမွာ ေလတိုးထိတာကို သတိႏွင္႔ သုံးသပ္ပါမ်ားေသာ္ စ်ာန္ သတၱိ ဆိုတာ ၿဖစ္ေပၚလာလိမ္႔မယ္၊ ကိေလသာေတြ ေလာင္ကြ်မ္းသြားတာကို စ်ာန္လို႔ ေခၚတယ္ကြဲ႕၊ အဲဒါ စ်ာန ပစၥေယာ ပဲ။
မွန္လွပါ ဘုရား၊
ဘုန္းႀကီးက ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ပူမွန္းသိတဲ႔အခါ ေအးမွန္းသိတဲ႔ အခါမ်ိဳး က်ေတာ႔ ပူမွဳ႕ႏွင္႔ သိမွတ္မွဳ႕ ၊ ေအးမွဳ႕ႏွင္႔ သိမွတ္မွဳ႕ ေတြ ခ်ဳပ္သြားလိမ္႔မယ္၊ အဲဒါ မဂ္ခရီး ေရာက္ၿခင္းေႀကာင္႔ မဂၢ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္၊
မွန္လွပါဘုရား။
၎မဂ္ ခရီးကို သြားပါမ်ား၍ သမာဓိ အားေကာင္းလာေသာ္ ၿဖစ္ၿခင္း ခ်ဳပ္ၿခင္းကို သိေသာ ဥာဏ္အၿမင္ရင္႔သန္လာၿခင္းေႀကာင္႔
မရွိတာကိုလဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊ ရွိတာကိုလဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊ မရွိတာက ငါ႔ေၿခ ငါ႔လက္ ငါ႔ေခါင္း ၊ ရွိတာက စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ နိဗၺာန္ ပရမတၳတရားပဲ။
ကင္းတာကိုလဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊ မကင္းတာကို လဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊မကင္းတာက သခၤတ ဓာတ္၊ ကင္းတာက အသခၤတ ဓာတ္ မဟုတ္လား၊
ဟုတ္ပါ၏ ဘုရား။
အဲဒါ အတၳိ ပစၥေယာ ၊ နတၳိ ပစၥေယာ၊ ၀ိဂတ ပစၥေယာ၊ အ၀ိဂတ ပစၥေယာ လို႔ေခၚတယ္၊
( မွတ္ခ်က္ ) ။ ဤေနရာမွ စ၍ နိုင္ငံေတာ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ႏွင္႔ စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္တို႔ ၀ိပႆနာအေႀကာင္း ၊ ၀ိနညး္ အေႀကာင္း၊ အဘိဓမၼာသေဘာ တရားမ်ား ေဆြးေႏြးခန္း ၿပီးဆုံးပါၿပီ။
http://gahta.com/index.php?mid=bd_4&page=6&document_srl=21597
ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္သြားသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ မည္သည့္ေဆးဝါး အကူအညီမွ်မပါမပုပ္မသိုးဘဲပကတိအတိုင္းရွိေနသည့္စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဦးကဝိ႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္
ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူး ဧည့့္သည္မ်ား အထူးၾကည္ညိဳ စိတ္ဝင္စားၾကသကဲ့သို႔
ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွဧည့္သည္မ်ားကလည္းဆရာေတာ္ႀကီး၏မပုပ္မသိုး႐ုပ္ကလပ္ေတာ္အားအထူးစိတ္ဝင္စား
ေၾကာင္း စြန္းလြန္းဂူေက်ာင္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
"ဆရာေတာ္ႀကီးကသက္ေတာ္(၇၅)ဝါေတာ္(၂၈)မွာပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့တာပါ။လက္ရွိဒီမွာထားရွိပူေဇာ္တာကေတာ့ ႏွစ္ (၆၀) ေက်ာ္ပါၿပီ။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က လူေတြ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ႐ုပ္ကလာပ္ကို လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ ၾကည္ညိဳၾကသလိုျပည္တြင္းကခရီးသြားကုမၸဏီေတြရဲ႕အစီအစဥ္နဲ႔ျမင္းၿခံကိုေရာက္လာတဲ့ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည
ေတြကလည္း ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕မပုပ္မသိုးတဲ့႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္ကိုအံ့ဖြယ္တစ္ခုလိုအရမ္းစိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္" ဟု စြန္းလြန္းေက်ာင္း တာဝန္ရွိသူ ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသြားသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီး၏႐ုပ္ကလာပ္ေတာ္အား လာေရာက္ေလ့လာသည့္ UK ႏိုင္ငံသား မစၥတာ ဘင္းဒရစ္အား Hot
News သတင္းေထာက္က ဆရာေတာ္ႀကီး ႐ုပ္ကလာပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းၾကည့္ရာ
"ထူးျခားတဲ့ အ့ံၾသဖြယ္ရာေတြ ကမ႓ာမွာ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ ျမန္မာျပည္မွာက သဘာဝနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ျမတ္ေတြရဲ႕ ေဆးအကူအညီမပါတဲ့၊ မပုပ္ပြတဲ့ ႐ုပ္ကလာပ္ေတြ အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ မွတ္တမ္းယူၿပီး ကမ႓ာမွာ ျပန္ Share မွာပါ" ဟု ေျပာၾကားသြားသည္။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား အဘဦးသန္႔၊ အမိ ေဒၚတုတ္တို႔မွ ျမန္မာသကၠရာဇ္၁၂၃၉ ခုႏွစ္ တေပါင္းလဆန္း (၂) ရက္၊တနလၤာေန႔နံနက္ (၃) နာရီတြင္ ဖြားျမင္ခဲ့ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္ၿပီးေနာက္
၁၂၈၂ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁၃) ရက္၌ ဒုတိယတရားထူး ၁၂၈၂ ခုႏွစ္ သတင္းကၽြတ္လျပည့္ (၁၃) ရက္၌ စတုတၳတရားထူးမ်ားကို ရရွိေတာ္မူခဲ့ၿပီး ၁၃၁၄ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၉) ရက္ စေနေန႔ ညေန (၄:၄၅) အခ်ိန္၌ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
ထိုေခတ္ ထိုအခါက ရဟႏၱာ တစ္ပါး ဟု ထင္ရွား သတင္းႀကီးေနေသာ ဆရာေတာ္အား ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လုံး ေရာက္ေလရာေနရာ၌ ေတြ႔ရာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၊ သံဃာေတာ္မ်ားက ၀ိပႆနာအေႀကာင္း သာသနာေရးအေႀကာင္းကို စာမတတ္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အေၿဖစကားမ်ားက က်မ္းဂန္ အေထာက္အထားမ်ားႏွင္႔ ညီ၊ မညီ၊ကို အခ်ိန္ရလ်င္ ရသလို၊ စစ္ေဆး ၊ ေမးၿမန္း စမ္းသပ္ေလ႔ရွိ ႀကရာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အံႀသဖြယ္ရာ အေၿဖစကားမ်ားသည္ က်မ္းဂန္္မ်ားႏွင္႔ အားလုံးကိုက္ညီေနသည္ကို ေတြ႔ႀကရကား ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ အတုယူဖြယ္ ႀကည္ညိဖြယ္ ၿဖစ္ေစရန္ မွတ္တမ္းတင္အပ္ပါသည္။
ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
မွတ္ခ်က္။ ။
ဤဘေလာ့ဘ္ပို႔စ္အား မဖတ္ရေသးသူမ်ား၏ဗဟုသုတအက်ိဳးငွာရည္႐ြယ္၍မွ်ေ၀ဓမၼဒါနျပဳျခင္းၿဖစ္ပါသည္။ဖတ္ၿပီး, သိၿပီးသူမ်ား,အတြက္အႏူးအညြတ္ေတာင္းပန္ပါသည္။
သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ေရ မဂၤလာပါဗ်ာ...
မဂၤလာပါ...ျမန္မာဆုိဒ္မ်ားမွသတင္းႏွင့္ကဗ်ာမ်ားကုိျပန္လည္ေဖာ္ျပထာေသာက်ေနာ္ရဲ့ဆုိဒ္ေလးကုိအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြအေပါင္းအားလုံးကုုိအထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္...ခြင့္မေတာင္ဘဲတင္ထားေသာဤကဗ်ာပုိင္ရွင္ဆရာၾကီးမ်ားကုိလဲအထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ ဆုိဒ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွျပန္လည္မွ်ေဝထားပါတယ္...
ေရႊ ျမန္မာတုိ႔
အမ်ိဳးကုိထိိမခ်ိ႕ေအာင္နာလုိ႔ဒီဆုိဒ္ေပၚမွာဘာသာေရးနဲႏုိင္ငံရဲ႕အေၾကာင္ရာေတြပါလာတဲ့အတြက္သူငယ္ခ်င္းဘေလာ့မိတ္ေဆြမ်ားအားအထူးေတာင္ပန္လုိက္ပါတယ္ ႏုိင္ငံ။ဘာသာ၊သာသနာနဲ႔ လူမ်ိဳးကုိခ်စ္ေသာ...
မင္းေက်နက္ဖုိ႔
မင္းကလုိလားေတာ့လည္း ငါ............ ဘာမ်ားတတ္ႏုိင္မွာတဲ့လဲ အခ်စ္ရယ္ ငါ့တစ္ကုိလုံး ေလာင္ကၽြမ္းျပီးမွ ရမဲ့အလင္းကုိ မင္း လုိလားတယ္ဆုိရင္လည္း အဲဒီအေမွာင္ထဲမွာ တစ္ခ်က္ကေလး ေငးၾကည့္လုိက္ပါ မင္းေတြ႔ရဲ႕လား မင္းအတြက္ေလာင္ကၽြမ္းေနတဲ့ ငါ့ဘဝ ေဆြးျမည့္ျပာက် သြားပါေစ... မင္းေက်နက္ဖုိ႔ ငါ့ဘဝကုိ မင္းအတြက္ ေလာင္ကၽြမ္းေပးရက်ိဳး နက္ပါျပီ... အခ်စ္ရယ္...
Friday, March 15, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
တင္ျပီးသား post မ်ား
-
►
2014
(18)
- ► 10/19 - 10/26 (18)
-
▼
2013
(4683)
- ► 11/17 - 11/24 (1)
- ► 09/29 - 10/06 (42)
- ► 09/22 - 09/29 (187)
- ► 09/15 - 09/22 (231)
- ► 09/08 - 09/15 (288)
- ► 09/01 - 09/08 (239)
- ► 08/25 - 09/01 (188)
- ► 08/18 - 08/25 (243)
- ► 08/11 - 08/18 (243)
- ► 08/04 - 08/11 (231)
- ► 07/28 - 08/04 (293)
- ► 07/21 - 07/28 (187)
- ► 07/14 - 07/21 (219)
- ► 07/07 - 07/14 (234)
- ► 06/30 - 07/07 (167)
- ► 06/23 - 06/30 (316)
- ► 06/16 - 06/23 (177)
- ► 06/09 - 06/16 (224)
- ► 06/02 - 06/09 (127)
- ► 05/26 - 06/02 (155)
- ► 05/19 - 05/26 (132)
- ► 05/12 - 05/19 (106)
- ► 05/05 - 05/12 (86)
- ► 04/28 - 05/05 (56)
- ► 04/21 - 04/28 (61)
- ► 04/14 - 04/21 (49)
- ► 04/07 - 04/14 (49)
- ► 03/31 - 04/07 (33)
- ► 03/24 - 03/31 (34)
- ► 03/17 - 03/24 (11)
-
▼
03/10 - 03/17
(11)
- “စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ႀကီး ေျဖၾကားေသာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦး...
- မိန္းကေလး မ်ာ းဖတ္သင့္သလို. ေယာကၤ်ားေလး ေတြလဲ ဖတ္သ...
- ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဘာကိုေခၚပါသလဲဘုရား (၂၇-၈-၂၀၁၂)
- အနာဂတ္ျမန္မာျပည္ ႏွင့္ ဘဂၤ ါလီ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို (၇၀...
- "ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ေစာ္ကားလာေသာ မြတ္ဆလင္ ကုလားမ်ား"
- ျမန္မာ့အေျပာင္းအလဲ ေျမာက္ကုိရီးယား နမူနာယူဖုိ႔ အေမ...
- အေပ်ာ္
- "ညဥ့္ငွက္"
- လက္ပံေတာင္းႏွိမ္နင္းမႈ မီးစုံးဓာတ္ပါဗုံး အသုံးျပဳေ...
- ၾကယ္ေၾကြ ဆုေတာင္း
- မေလး႐ွား ေဘာ္နီယိုသူပုန္ႏွိမ္နင္းမႈျပင္းထန္
- ► 03/03 - 03/10 (5)
- ► 02/24 - 03/03 (11)
- ► 02/17 - 02/24 (1)
- ► 02/10 - 02/17 (6)
- ► 02/03 - 02/10 (15)
- ► 01/27 - 02/03 (3)
- ► 01/20 - 01/27 (7)
- ► 01/13 - 01/20 (6)
- ► 01/06 - 01/13 (9)
-
►
2012
(82)
- ► 12/30 - 01/06 (8)
- ► 12/23 - 12/30 (10)
- ► 12/16 - 12/23 (7)
- ► 12/09 - 12/16 (3)
- ► 12/02 - 12/09 (2)
- ► 11/25 - 12/02 (1)
- ► 11/18 - 11/25 (18)
- ► 11/11 - 11/18 (25)
- ► 08/12 - 08/19 (1)
- ► 03/04 - 03/11 (1)
- ► 02/26 - 03/04 (1)
- ► 02/19 - 02/26 (1)
- ► 02/05 - 02/12 (3)
- ► 01/22 - 01/29 (1)
-
►
2010
(9)
- ► 12/05 - 12/12 (1)
- ► 11/28 - 12/05 (2)
- ► 11/07 - 11/14 (5)
- ► 10/31 - 11/07 (1)
No comments:
Post a Comment
သင့္စိတ္ႏွင့္သင့္ကုိယ္လြတ္လက္စြာေပါက္ကြဲပုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္ ဒါေပမဲ့ သင္ေပးသြားတဲ့ Comment ဟာသင့္ရဲ႕စိတ္ထားပါပဲ မိတ္ေဆြ...လာေရာက္အားေပးတဲ့အတြက္ အျမဲေက်းဇူးတင္ေနမွာပါ.....GOOD LUCK...