သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ေရ မဂၤလာပါဗ်ာ...

မဂၤလာပါ...ျမန္မာဆုိဒ္မ်ားမွသတင္းႏွင့္ကဗ်ာမ်ားကုိျပန္လည္ေဖာ္ျပထာေသာက်ေနာ္ရဲ့ဆုိဒ္ေလးကုိအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြအေပါင္းအားလုံးကုုိအထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္...ခြင့္မေတာင္ဘဲတင္ထားေသာဤကဗ်ာပုိင္ရွင္ဆရာၾကီးမ်ားကုိလဲအထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ ဆုိဒ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွျပန္လည္မွ်ေဝထားပါတယ္... ""

MOUSE

ၾကိဳဆုိပါ၏

top up


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ေရႊ ျမန္မာတုိ႔

အမ်ိဳးကုိထိိမခ်ိ႕ေအာင္နာလုိ႔ဒီဆုိဒ္ေပၚမွာဘာသာေရးနဲႏုိင္ငံရဲ႕အေၾကာင္ရာေတြပါလာတဲ့အတြက္သူငယ္ခ်င္းဘေလာ့မိတ္ေဆြမ်ားအားအထူးေတာင္ပန္လုိက္ပါတယ္ ႏုိင္ငံ။ဘာသာ၊သာသနာနဲ႔ လူမ်ိဳးကုိခ်စ္ေသာ... "ေမာင္ရဲဝင္းႏုိင္"

မင္းေက်နက္ဖုိ႔

မင္းကလုိလားေတာ့လည္း ငါ............ ဘာမ်ားတတ္ႏုိင္မွာတဲ့လဲ အခ်စ္ရယ္ ငါ့တစ္ကုိလုံး ေလာင္ကၽြမ္းျပီးမွ ရမဲ့အလင္းကုိ မင္း လုိလားတယ္ဆုိရင္လည္း အဲဒီအေမွာင္ထဲမွာ တစ္ခ်က္ကေလး ေငးၾကည့္လုိက္ပါ မင္းေတြ႔ရဲ႕လား မင္းအတြက္ေလာင္ကၽြမ္းေနတဲ့ ငါ့ဘဝ ေဆြးျမည့္ျပာက် သြားပါေစ... မင္းေက်နက္ဖုိ႔ ငါ့ဘဝကုိ မင္းအတြက္ ေလာင္ကၽြမ္းေပးရက်ိဳး နက္ပါျပီ... အခ်စ္ရယ္... "ေမာင္ရဲဝင္းႏုိင္"

Wednesday, April 10, 2013

သႀကၤန္၏ ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရ


၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မႏၱေလး သႀကၤန္ျမင္ကြင္း (ဓာတ္ပံု - မင္းသန္႔)
သႀကၤန္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ပါဠိႏွင့္ သကၠတ ဘာသာစကားကို ျမန္မာမႈ ျပဳထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ကူးေျပာင္းျခင္းဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္၍ ႏွစ္သစ္ကူးေသာ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို က်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္သည္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ေဟာင္းမွ အညစ္အေၾကးမ်ား၊ မေကာင္းမႈမ်ား၊ အဆိုးအေဟာင္းမ်ားကို စြန္႔ပစ္၍ ႏွစ္သစ္တြင္ စိတ္သစ္၊ လူသစ္၊ အင္အားသစ္တို႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာ့ႏွစ္ေဟာင္းကုန္၍ ႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းခ်ိန္သည္ ပူျပင္းေသာ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္သည္။ ပူျပင္းေသာ အပူရွိန္ကို ကာကြယ္သည့္ သေဘာျဖင့္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္၌ ေရပက္ဖ်န္းမႈ ျပဳခဲ့ၾကသည္ဟူ၍ သုေတသီတို႔ အဆိုျပဳခဲ့ၾကသည္။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို တန္ခူးလ၏ ရာသီပြဲေတာ္အျဖစ္ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကပင္ ျမန္မာမင္းတို႔ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္ေခတ္၊ မည္သည့္အခ်ိန္က စတင္ခဲ့ေၾကာင္းကိုမူ အတိအက် မသိရွိရေပ။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္သည္ ျမန္မာစာေပႏွင့္ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ သႀကၤန္ေရကစားမႈ ပြဲေတာ္ကို ပုဂံေခတ္ ေႏွာင္းပိုင္း၊ နရသီဟပေတ့မင္း (တ႐ုတ္ေျပးမင္း) လက္ထက္ကပင္ အထင္အရွား က်င္းပခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ ရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီးမ်ား၏ မွတ္တမ္း အေထာက္အထားမ်ားအရ ပုဂံေခတ္တြင္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ဧရာ၀တီျမစ္အတြင္း၌ တစ္ခမ္းတနား က်င္းပခဲ့သည္။ ေႏွာင္းေခတ္မ်ားတြင္မူ နန္းေတာ္အတြင္း၌ မ႑ပ္ႀကီးမ်ား ေဆာက္လုပ္၍ ေရကစားခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ ဘုရင္မွအစ ျပည္သူျပည္သားအားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကသည္။ ေစာင္းျငင္းမ်ား တီးမႈတ္ကာ သီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုၾကသည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး နံ႔သာေရ၊ ပန္းေပါင္းအေမႊးနံ႔သာေရ စေသာ ေရၾကည္၊ ေရေအး၊ ေရေမႊးတို႔ျဖင့္ ေရပက္ဖ်န္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ဤသို႔ေသာ ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား၏ ေခတ္အဆက္ဆက္မွ သႀကၤန္ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရကို ေညာင္ရမ္းေခတ္ စာဆိုရွင္ ဆီသည္ရြာစား ဦးေအာင္ႀကီး၏ တန္ခူးလရာသီဘြဲ႕ ကဗ်ာ၌ "လတန္ခူးကို၊ ျမဴးထူးေပ်ာ္ရႊင္၊ တာသဘင္၀ယ္၊ ဆင္ယင္တုပ၊ လြရရြတည့္၊ ၿငိမ့္မွ်ေစာင္းျငင္း၊ အဲသီခ်င္းႏွင့္၊ ထံုသင္းနံ႔သာ၊ ေရသီတာ၀ယ္၊ စမၸာကရမက္၊ ပန္းေပါင္းဖက္၍၊ ေရႊခြက္အျပည့္၊ ေမႊးမ်ဳိးထည့္ကာ၊ လည္လွည့္ဆူလြယ္၊ တင့္စံပယ္လ်က္၊ ျမဴးရယ္ရႊင္အား၊ လြန္ေပ်ာ္ပါးသည္၊ ကစားထံုရည္ ဖ်န္းတည့္ေလ" ဟူ၍ လည္းေကာင္း။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာဆိုျဖစ္ေသာ ဦးယာ၏ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီဘြဲ႕ လူးတား တန္ခူးလဘြဲ႕တြင္လည္း "အတာသဘင္၊ သည္ပြဲတြင္၌၊ ေကရွင္ညြန္႔လန္း၊ ႏွင္းရည္ဖ်န္းလ်က္၊ ေဖာ့ပန္းမတူ၊ ဖလ္နန္းသူတို႔၊ ဟန္မူ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၊ ေရႊဖေယာင္းသို႔၊ ေမႊးေပါင္းနံ႔သာ၊ စမၸာအေက်ာ္" ဟူ၍ လည္းေကာင္း တန္ခူးလသႀကၤန္ပြဲေတာ္၏ ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရကို ေဖာ္ထုတ္ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာ့သႀကၤန္ပြဲေတာ္ တစ္ရပ္ကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲ ျမင္ေတြ႕ခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး စာေရးဆရာႀကီး ဆာ-ဂ်ိမ္းစေကာ့၏ မွတ္တမ္းတစ္ေစာင္၌ "နံနက္အ႐ုဏ္တက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေရၾကည္ေရေအး ထည့္ထားေသာ ေရမ်ားဆြတ္ကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ သြားသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား ေရလွဴသည္။ ဘုရားကို ေရသပၸာယ္မႈ ျပဳသည္ . . . . .
ျမန္မာ့႐ိုးရာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္၏ အႏွစ္သာရမ်ားတြင္ ေရပက္ဖ်န္း ကစားျခင္းႏွင့္အတူ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအား ဦးေခါင္းေဆးေလ်ာ္ေပးျခင္း၊ ေရကန္ေတာ့ျခင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္း အညစ္အေၾကးမ်ား ဖယ္ရွားမႈျပဳေပးျခင္း၊ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ျမတ္မ်ားကို ေရစင္သြန္းေလာင္း ေရသပၸာယ္ျခင္း၊ တိရစၦာန္မ်ားကို ေဘးမဲ့လႊတ္ျခင္း၊ ေရလွဴျခင္း စေသာယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရ အစဥ္အလာမ်ားသည္လည္း အထင္အရွား ျဖစ္သည္။
သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအား ဦးေခါင္းေဆးေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ ေရကန္ေတာ့ျခင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္း၊ အညစ္အေၾကးမ်ား သန္႔စင္ေပးျခင္းမ်ားသည္ ႏွစ္ေဟာင္းမွ စိတ္အညစ္အေၾကးမ်ား၊ ကိုယ္၏အညစ္အေၾကးမ်ား ဖယ္ရွားစြန္႔ပစ္ခဲ့၍ ႏွစ္သစ္တြင္ စိတ္သစ္လူသစ္တို႔ျဖင့္ ဘ၀ခရီး ဆက္ရန္ ရည္စူး၍ မဂၤလာျပဳ ရြက္ေဆာင္မႈ ျဖစ္သည္။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္ ရက္မ်ားအတြင္း အထူးသျဖင့္ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ အုိးစည္ဗံုေမာင္းတို႔ တီးမႈတ္လ်က္ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း သြားေရာက္ကာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ေရသပၸာယ္မႈ ျပဳေလ့ရွိၾကသည္။ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကို ေရခ်ဳိး၊ ေခါင္းေလွ်ာ္၊ အေမႊးနံ႔သာ လိမ္းက်ံေပးေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို ျပဳၾကသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ဘာသာေရး ဦးထိပ္ထားမႈ၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအား ကုသိုလ္ျပဳ ကန္ေတာ့မႈတို႔ျဖင့္ ကူညီ႐ိုင္းပင္းမႈ၊ စည္းလံုးညီညြတ္မႈ အႏွစ္သာရမ်ားကို ေဖာ္က်ဴးေနသည္။
ျမန္မာ့သႀကၤန္ပြဲေတာ္၏ ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရမ်ားကို ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ျမန္မာ့သႀကၤန္ပြဲေတာ္ တစ္ရပ္ကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲ ျမင္ေတြ႕ခဲ့သည့္ အဂၤလိပ္လူမ်ဳိး စာေရးဆရာႀကီး ဆာ-ဂ်ိမ္းစေကာ့၏ မွတ္တမ္းတစ္ေစာင္၌ "နံနက္အ႐ုဏ္တက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေရၾကည္ေရေအး ထည့္ထားေသာ ေရမ်ားဆြတ္ကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ သြားသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား ေရလွဴသည္။ ဘုရားကို ေရသပၸာယ္မႈ ျပဳသည္" ဟူ၍ ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္ ေရးသားမွတ္တမ္း တင္ခဲ့သည္။
သႀကၤန္ရက္မ်ားတြင္ ေရကစားမႈႏွင့္အတူ အထူးသျဖင့္ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ား၌ ေရလွဴပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ခ်ိန္သည္ ပူျပင္းေသာ ေႏြရာသီ၏ တန္ခူးလ အခ်ိန္အခါ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ ေရရွားပါးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရေပါမ်ားေသာ ေက်းရြာမ်ားမွ ရြာသူရြာသားတုိ႔သည္ အိုးစည္ဒိုးပတ္ ၀ိုင္းမ်ားျဖင့္အတူ ေရရွားပါးေသာ ေက်းရြာမ်ားသုိ႔ ေမာင္တစ္ထမ္း မယ္တစ္ရြက္ျဖင့္ ေရလွဴရန္ သြားေရာက္ေလ့ရွိသည္။ ေရလွဴသြားရာတြင္ စည္စည္ကားကား သြားေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ ရက္အတြင္း ေရလွဴပြဲမ်ားသည္ ေက်းလက္ေဒသ ေတာရြာမ်ား၏ အေရးပါေသာ သႀကၤန္အႏွစ္သာရ တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္အၿပီး ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔တြင္ ငါးလႊတ္ပြဲ က်င္းပျခင္း၊ တိရစၦာန္မ်ားကို ေဘးမဲ့လႊတ္ျခင္း ပြဲမ်ားသည္လည္း သၾကၤန္ပြဲေတာ္၏ ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရ ပံုရိပ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းအစဥ္အလာကို ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား အဆက္ဆက္မွသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တုိင္ေအာင္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာမပ်က္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ က်င္းပလုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေနၾကသည္။ ျမန္မာႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔၏ ဇီ၀ိတဒါန တိရစၦာန္မ်ားကို ေဘးမဲ့လႊတ္ျခင္း စေသာ ပြဲ၏ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရကို အမ်ဳိးသားစာဆိုႀကီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ တစ္ခုေသာ သႀကၤန္အခါ ကဗ်ာတြင္ ဤသုိ႔ဂုဏ္ျပဳပြဲကို မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။
ထိန္လိုက္တဲ့ အိုးစည္၊ ႏွဲကလည္း ပီသနဲ႔၊ သီသူက-သီၾက၊ ကသူက-က-လာ၊ ႏြားႀကီးလည္း ပါသေဟ့။ ေက်ာေပၚမွာ ေကာ္ေဇာ၊ အေမႊးေရာ သနပ္ခါး၊ ခ်ဳိဖ်ားမွာ ပိေတာက္ပန္းေတြက တစ္လွ်မ္းလွ်မ္း ေရႊအဆင္၊ ႏြားစိတ္ထဲ အခဲသား ၀င္လုိက္ရ၊ ရႊင္လုိက္မည့္ျဖစ္ျခင္း။
"ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့ တန္ခူးခါမွာ ဒါနက တစ္ေ၀ေ၀၊ ေရေတြက တရႊဲရႊဲ၊ ေပ်ာ္ပြဲက တ၀င့္၀င့္၊ ကဲလို႔သာ ခ်င့္ေရာ့၊ အရြယ္သင့္၊ အရြယ္ငယ္ျမန္မာေတြ ထယ္လိုက္ၾက"
သၾကၤန္ပြဲေတာ္၏ ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရမ်ားတြင္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေရစင္ပက္ဖ်န္းျခင္း၊ ဦးေခါင္းေဆး ေလွ်ာ္ျခင္းတုိ႔သည္ ႏွစ္ေဟာင္းမွ အညစ္အေၾကးမ်ားကို စြန္႔ပစ္ရန္ ႏွစ္သစ္အတြက္ စိတ္သစ္၊ အားသစ္ေမြးျမဴျခင္း ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ေရသပၸာယ္ျခင္း၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကို ေရကန္ေတာ့ျခင္း၊ ေရလွဴပြဲမ်ား က်င္းပျခင္းတုိ႔သည္ ေရလွဴျခင္း အက်ဳိး ၁၀ ပါးကို ရည္စူးျပဳလုပ္မႈ ျဖစ္သည္။
တိရစၦာန္မ်ားကို ေဘးမဲလႊတ္ျခင္းသည္ ႏွစ္သစ္ကို ကုသိုလ္ျဖင့္ ႀကိဳဆိုျခင္း ကုသုိလ္ျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္၏ ယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရမ်ားသည္ ေလးနက္သည္။ အဓိပၸါယ္ ျပည့္၀ေနသည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အႏွစ္သာရ ထိန္းသိမ္းရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားႏွင့္အတူ သ႐ုပ္ပ်က္သၾကၤန္၏ လကၡဏာမ်ားကိုလည္း အားၿပိဳင္ေတြ႕ျမင္ေနၾကရသည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ သၾကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ အထူးသျဖင့္ လူငယ္တုိ႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စည္းလြတ္၀ါးလြတ္ ေနာက္ေျပာင္ေျပာဆိုျခင္း၊ အရက္ေသစာမ်ား ေသာက္စားျခင္း၊ သ႐ုပ္ပ်က္ အ၀တ္အစား၊ အဆင္အယင္မ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူး ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲေလ့ ရွိသည္။
သႀကၤန္ပြဲေတာ္တြင္ သ႐ုပ္ပ်က္ ယဥ္ေက်းမႈျဖင့္ အေပ်ာ္လြန္ခဲ့လွ်င္ ဆိုးက်ဳိးမ်ားႏွင့္ အႏၲရာယ္ကို ရင္ဆုိင္ရတတ္ေၾကာင္းကို ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ကိုလိုနီေခတ္၏ သ႐ုပ္ပ်က္ ယဥ္ေက်းမႈ ပံုရိပ္ျဖင့္ ဤသို႔ သတိေပး ဖြဲ႔ဆိုလမ္းညႊန္ခဲ့သည္။
"ခါသႀကၤန္ေႏြကပဲ ရယ္လို႔၊ ေရပြဲမွာ အေပ်ာ္ေတြ စည္မွျဖင့္၊ ကေတာ္ေဒ၀ီ အရွက္ကြဲေအာင္ပ၊ မ်က္ႏွာမည္း၊ မ်က္ႏွာျဖဴ၊ ပက္သူေတြကလဲ ေပါေပသမို႔...သေဘာမဆုံသနဲ႔၊ မခံပါခ်င္လွ်င္လဲ မကစားၾကပါေလႏွင့္ ေခ်ာဂုဏ္နဲ႔ႏြဲ႔ရွာတဲ့၊ ေစာလံုရဲ႕ ပုဂံရာဇ၀င္တရား

No comments:

Post a Comment

သင့္စိတ္ႏွင့္သင့္ကုိယ္လြတ္လက္စြာေပါက္ကြဲပုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္ ဒါေပမဲ့ သင္ေပးသြားတဲ့ Comment ဟာသင့္ရဲ႕စိတ္ထားပါပဲ မိတ္ေဆြ...လာေရာက္အားေပးတဲ့အတြက္ အျမဲေက်းဇူးတင္ေနမွာပါ.....GOOD LUCK...

တင္ျပီးသား post မ်ား

3D