ဘာနဲ႔လုပ္ထားလဲဆုိတာ သိေအာင္ အသား ကုိ ေသခ်ာပြတ္ၾကည့္မိတယ္။ စာအုပ္သား ထူျပီး ျဖဴေနရင္
ဒါဝါးသားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လုပ္တာ ျဖစ္ရမယ္လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်မိတယ္။
ထုတ္ေဝတဲ့ ခုႏွစ္ကို ၾကည့္မိတယ္။ ဒါက ဘယ္ႏွစ္ထုတ္လဲေပါ့။ ၁၉၉၅ လို႔သိလိုက္ရရင္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က
ဒီလိုစာအုပ္ေတြရွိေနပါလား ၉၅ ဆိုေတာ့ ငါမေမြးခင္ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္လဲ အစရွိသျဖင့္လိုက္ေတြးေနမိတယ္။
ေနာက္ အဖံုးမွာ ဆြဲထားတဲ့ ပံုေလးလွရင္ ဒါ ဘယ္ႏိုင္ငံက အႏုပညာ လက္ရာ ျဖစ္ရမယ္။ စာအုပ္ မ်က္
ႏွာဖံုးက စာလံုး ကာလာေရာင္နဲ႔ စတိုင္ကို ၾကည့္ျပီး ဒီစတိုင္က လွတယ္။ ဒီ font style ကေတာ့ ဒိတ္
ေအာက္ေနျပီ အစရွိ သျဖင့္ေပါ့။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္က ျမန္မာ သံုးတဲ့ Myanmar font ေတြ ပံုစံကို က်ေနာ္ျမင္
ရတာ ပံုစံတစ္မ်ိဳးေပါက္ေနတယ္ေလ။ စာမ်က္ႏွာ ေနာက္ဆံုးကို ၾကည့္မိလိုက္တယ္။ အဆံုးကုိေတာ့မ
ဖတ္ေသးဘူး။ အရသာပ်က္မွာ စုိးလို႔၊ ေနာက္ဆံးမွာ ပံုေတြမ်ားလည့္မလားေပါ့။
ျပီးရင္စာအုပ္စစခ်င္းက အမွာစာမွာ ေရးတဲ့သူရဲ ႔ အာေဘာ္ကို သံုးေလးေၾကာင္းေလာက္ ဖတ္မိတယ္။
စာအေရးလား၊ စကားအေရးလား။ သူတို႔ေခတ္အေရးအသားေတြက ဒီေခတ္မွာ အျမင္ဆန္းတယ္ေလ။
သည္၏ သံုးပံုေတြျခားနားတယ္။ လတၱံ႔ ဆုိတာမ်ိဳးေတြ သံုးၾကတာ ေလ့လာမိတယ္။
ကဲအားလံုး ေျခစ ေခါင္းဆံုး ၾကည့္ျပီး စာဖတ္ေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ အခ်ိန္ၾကည့့္လိုက္ေတာ့ တစ္နာရီ ကုန္
လို႔ကုန္မွန္းမသိ သိလိုက္ ရတယ္။ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ စာအုပ္က ကိုယ္အပိုင္ဝယ္ထားတဲ့ စာအုပ္မို႔။ စာ
ၾကည့္တိုက္မွာ ထိုင္ဖတ္ေနရင္ အခ်ိန္က ႏွေျမာစရာ။ အားလံုး ျပီးေတာ့မွ စာအုပ္ဖတ္ျဖစ္လိုက္တယ္။
ဒါေတာင္ဖတ္ရင္း အာရံုစိုက္ရ မ်က္စိေျငာင္းလို႔ နားလိုက္ဖတ္လိုက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ခရီးမေရာက္ဘူး။
စာကို တစ္ေၾကာင္းခ်င္းစီ စာလံုးအခြဲ ဆိုလို႔ရင္းကို ေစ့ေစ့ေပါက္ေပါက္သိခ်င္တဲ့ ဝါသနာကလည္း ထံု
ေတာ့ တစ္ပတ္ေတာင္ၾကာသြားပါတယ္။
ဆုိလိုရင္းက ဒီလိုပါ။
က်ေနာ္တို႔ လူ႔ဘဝသက္တမ္းက အသက္ ၈၀။ က်ေနာ္ကေတာ့ ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္နဲ႔ တြက္ထားတာ။
ဒီေလာက္နည္းတဲ့အခ်ိန္ကာလအတြင္း ဘဝမွာ ဘာေတြ လုပ္ရမလဲ။ မ်ားသေယာင္ ထင္ရတဲ့အခ်ိန္
ေတြက တစ္ရက္ျပီးတစ္ရက္ ကုန္လုိ႔ကုန္မွန္းမသိ ကုန္သြားတယ္။
ယေန႔အထိ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အခ်ိန္ကုန္လို႔ကုန္မွန္းမသိ ကုန္ေနတာ သိသူ နည္းပါလိမ့္မယ္။ ဟုတ္
တယ္ေလ။ ပုဂံေခတ္ကဘုန္းၾကီး အရည္းၾကီးလား ဘာသာျခားလား စၾကၤဝဌာ ရဲ ႔႔အလြန္မွာ ဘာရွိလဲ။
ဘုရားက တရားကို ဘယ္ေခတ္စကားနဲ႔ ေဟာသလဲ။ ဘယ္ေခတ္က ဗုဒၶ နဲ႔ ဘုရား အဓိပၸါယ္ကြာျခား
ခ်က္က ဘယ္လိုလဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ အလုပ္ရွုပ္ေခါင္းရွဳပ္ ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္လည္း
ေခါင္းအရွုပ္ခံခဲ့ဖူးတယ္။ သူမ်ား ျငင္းခုန္ေနတာေတြ အခ်န္ကုန္ဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့ပါတယ္။ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ ကြ်တ္လြတ္ရာတရားက သစၥာ ေလးပါးတဲ့။ ဗုဒၶဘာ
သာ ဘာသာရဲ ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္က သံသရာဝဋ္ ဆင္းရဲက ကြ်တ္ဖို႔ေလ။ အခုက ဘာနဲ႔ တူလဲဆုိ ပန္းထိမ္
မတတ္ ခင္ ေရႊခိုးသင္ရသလုိပဲ။ မတတ္သင့္ဘူး၊ မသိသင့္ဘူးလို႔မေျပာဘူးေနာ္။ သမိုင္းဆုိတာ လူေတြ
မွတ္တမ္းတင္လို႔ ျဖစ္လာတာ။ ဆက္ျပီးမွ မွတ္တမ္းတင္မယ့္သူ မရွိရင္ ေနာင္ အနာဂတ္မွာ သမုိင္း ဆုိ
ေတာ ေပ်ာက္သြားမွာေပါ့။ ဟုတ္ကဲ့။ ဒါဆုိရင္ သမုိင္းေလ့လာ ပါတယ္လိ႔ု ေခါင္းစဥ္ပါ။ ဗုဒၶဘာသာမွာ
ေလ့လာ၊ က်င့္ၾကံ၊ အားထုတ္ အလုပ္ သံုးမ်ိဳး ရွိျပီး ေလ့လာဆုိတဲ့အထဲမွာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရား
ပဲ ပါရွိပါတယ္။ သာသနာ ႏြယ္ ဘုရားသားေတာ္မ်ားက သမိုင္းကုန္ျပန္လွန္ တယ္ဆုိတာ သာသနာ
ဆက္တည္တံ့ဖုိ႔အတြက္ ၾကိဳးပမ္းေနၾကျခင္းပါ။ ခုေလာကီ လူပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ ႔က ေလ့လာ၊ က်င့္ၾကံ၊ အား
ထုတ္ အလုပ္ သံုးမ်ိဳးကို ေက်ာ္လြန္လို႔ သမုိင္းမွာ ျငင္းခုန္ေနၾကပါတယ္။
ရလာတဲ့ ရလဒ္ကေတာ့ ဟုိဟာမွန္သလို၊ ဒီဟာမွန္သလို နဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဘာမွသိပ္မထူးျခားဘူး။ က်ေနာ္
စစခ်င္းက ေပးခဲ့တဲ့ ဥပမာလိုေပါ့။ အခ်ိန္က နည္းပါတယ္ဆုိ ငွားလာတဲ့ စာအုပ္တစ္ခုမွာ ေခါင္းစဥ္ကပါ။
စာအုပ္သားက ဘာနဲ႔လုပ္တယ္။ စာလံုး စတိုင္က ဘယ္လိုရွိတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ပဲအခ်ိန္ကုန္သြားၾကတယ္။
က်ေနာ္တို႔ လူ႔သက္တမ္း ၈၀ ကို ၆၀ နဲ႔ပဲတြက္ပါ။ ႏွစ္ ၆၀ အတြင္း ေလာကီ မွာ ဆပ္မကုန္တဲ့ ဝဋ္ေၾကြး
ေတြအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနၾက တယ္။ ျဖတ္သန္းေနၾကတယ္။ ေပ်ာ္ေမ႔ြေနၾကတယ္။ အဆင္းရဲခံေနၾက
တယ္။ အစရွိသျဖင့္ေပါ့။ အခ်ိန္ေတြေပါေနပါသလား။ ဒီၾကားထဲ ေလာကုတၱရာ မွာ ေလ့လာ၊က်င့္ၾကံ၊
အားထုတ္သံုးမ်ိဳးကို Step by step မသြားႏိုင္ေသးခင္ သမိုင္းမွာ ဘယ္လိုရွိတယ္။ တုိ႔သမိုင္းမွာ ဘာ
ေတြရွိတယ္။ ျပႆနာကေတာ့ ဘာျဖစ္သင့္တယ္။ ညာျဖစ္သင့္တယ္နဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြးေခၚ အျငင္းပြား
ေန ရင္း အခ်ိန္ေတြကအကုန္ျမန္သြားျပီ စီးေနတဲ့ေရကို တားလို႔မရဘူး။ စီးေနတာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္
ၿပီး ကိုယ္တရားရသြာဖို႔က ပဓနာ ပါ။ ဒီလိုပဲ မိမိကိုးကြယ္တဲ့ သာသနာ့အဆီအႏွစ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ
မသိရေသးခ်ိန္ ဘာနဲ႔ထုပ္ပိုးထားတယ္ကို ေလ့လာေနရင္ အခ်ိန္သြားမယ္ေလ ေလာကီ နဲ႔ ေလာကုတ္
က ေလ့လာပံုခ်င္းမတူပါဘူး။
ေလ့လာခ်င္စိတ္ျပင္းထန္တာေကာင္းပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ အဓိကနဲ႔ သာမညကို ခြဲတတ္ဖုိ႔ပါ။ အဓိကကို
ဦးစားေပးလို႔ သာမညကို ဆက္ သြားႏိုင္ပါတယ္။ သာမညကို ဦးစားေပးရင္း အခ်ိန္ေတြ ကုန္တဲ့အခါ
ဖတ္လို႔မျပီးတဲ့ စာအုပ္အတြက္ တစ္ခ်ိန္က်ရင္ ေနာင္တ ရေနမိမွာပါ။
ေအာင္ခမ္း (ရိုးရာေလး)
No comments:
Post a Comment
သင့္စိတ္ႏွင့္သင့္ကုိယ္လြတ္လက္စြာေပါက္ကြဲပုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္ ဒါေပမဲ့ သင္ေပးသြားတဲ့ Comment ဟာသင့္ရဲ႕စိတ္ထားပါပဲ မိတ္ေဆြ...လာေရာက္အားေပးတဲ့အတြက္ အျမဲေက်းဇူးတင္ေနမွာပါ.....GOOD LUCK...