သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ေရ မဂၤလာပါဗ်ာ...

မဂၤလာပါ...ျမန္မာဆုိဒ္မ်ားမွသတင္းႏွင့္ကဗ်ာမ်ားကုိျပန္လည္ေဖာ္ျပထာေသာက်ေနာ္ရဲ့ဆုိဒ္ေလးကုိအားေပးၾကတဲ့မိတ္ေဆြအေပါင္းအားလုံးကုုိအထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္...ခြင့္မေတာင္ဘဲတင္ထားေသာဤကဗ်ာပုိင္ရွင္ဆရာၾကီးမ်ားကုိလဲအထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ ဆုိဒ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွျပန္လည္မွ်ေဝထားပါတယ္... ""

MOUSE

ၾကိဳဆုိပါ၏

top up


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ေရႊ ျမန္မာတုိ႔

အမ်ိဳးကုိထိိမခ်ိ႕ေအာင္နာလုိ႔ဒီဆုိဒ္ေပၚမွာဘာသာေရးနဲႏုိင္ငံရဲ႕အေၾကာင္ရာေတြပါလာတဲ့အတြက္သူငယ္ခ်င္းဘေလာ့မိတ္ေဆြမ်ားအားအထူးေတာင္ပန္လုိက္ပါတယ္ ႏုိင္ငံ။ဘာသာ၊သာသနာနဲ႔ လူမ်ိဳးကုိခ်စ္ေသာ... "ေမာင္ရဲဝင္းႏုိင္"

မင္းေက်နက္ဖုိ႔

မင္းကလုိလားေတာ့လည္း ငါ............ ဘာမ်ားတတ္ႏုိင္မွာတဲ့လဲ အခ်စ္ရယ္ ငါ့တစ္ကုိလုံး ေလာင္ကၽြမ္းျပီးမွ ရမဲ့အလင္းကုိ မင္း လုိလားတယ္ဆုိရင္လည္း အဲဒီအေမွာင္ထဲမွာ တစ္ခ်က္ကေလး ေငးၾကည့္လုိက္ပါ မင္းေတြ႔ရဲ႕လား မင္းအတြက္ေလာင္ကၽြမ္းေနတဲ့ ငါ့ဘဝ ေဆြးျမည့္ျပာက် သြားပါေစ... မင္းေက်နက္ဖုိ႔ ငါ့ဘဝကုိ မင္းအတြက္ ေလာင္ကၽြမ္းေပးရက်ိဳး နက္ပါျပီ... အခ်စ္ရယ္... "ေမာင္ရဲဝင္းႏုိင္"

Thursday, September 12, 2013

ဇြဲကပင္မွာ ေကဘယ္လ္ကား ေဆာက္ႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾက

ကရင္ျပည္နယ္၏အထင္ကရဇြဲကပင္ေတာင္ေပၚမွဘုရားေဂါပကအဖြဲ႕ကမီတာ၇၀၀ေက်ာ္ျမင့္သည့္ထံုးေက်ာက္ေတာင္ထိပ္ေပၚသို႔ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္ ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္း အတြက္ လိုအပ္ေသာအေမရိကန္ေဒၚလာသန္း၂၀ကိုရရွိႏိုင္လိမ့္မည္ဟုယံုၾကည္ေနၾကသည္။ေကဘယ္လ္ကားဆိုသည္မွာ ျမင့္မားမတ္ေစာက္ေသာ ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္း သြားလိုရာေနရာမ်ားသို႕ သံမဏိၾကိဳးမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ျပီးသတ္မွတ္ထားေသာလူဦးေရတင္ေဆာင္ႏိုင္ေသာယာဥ္မ်ားကိုဆြဲတင္ဆြဲခ်ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။

အစိုးရကလည္း အေထာက္အပံ့ေပးထားသည့္ အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ပုဂၢလိက အလွဴရွင္မ်ားထံမွေဒၚလာတစ္သိန္းေက်ာ္ေကာက္ခံရရွိၿပီးျဖစ္သည္ဟုလည္းသိရသည္။ထို႔ျပင္စီမံကိန္းၿပီးေျမာက္ရန္အတြက္ထပ္မံလိုအပ္ေနေသးေသာသန္းႏွင့္ခ်ီသည့္ေဒၚလာေငြ မ်ားကို ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူမ်ားက လွဴဒါန္းၾကလိမ့္မည္ ဟုလည္း ျဖစ္ ေျမာက္ေရး အက်ိဳးေဆာင္မ်ားက ေျပာသည္။ စီမံကိန္းကို ေထာက္ပံ့ေန သည့္ ခ်မ္းသာသည့္ အလွဴရွင္ဆိုသူမ်ား ထဲတြင္ယခင္စစ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊႏွင့္ ဇနီးတို႔လည္း ပါ၀င္ေၾကာင္း လည္း သတင္းအခ်ိဳ႕က ဆိုသည္။
ကရင္ျပည္နယ္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ဘားအံၿမိဳ႕ႏွင့္ သံလြင္ျမစ္အနီးတြင္ရွိၿပီး သစ္ေတာမ်ား ၀ိုင္းရံထားသည့္ ဇြဲကပင္ေတာင္ထိပ္ေပၚသို႔ တက္ရေသာ လမ္းေၾကာင္းက မတ္ေစာက္သည္။ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ဘုရားေစတီအေျမာက္အမ်ားေတြ႕ႏိုင္ၿပီးေတာင္ထိပ္ေပၚမွေရႊေရာင္လႊမ္းေနသည့္ ေစတီတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဆံေတာ္ကို ဌာပနာထားသည္ဟု ယံုၾကည္ၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ေတာင္ထိပ္ေပၚသို႔ ၃နာရီ ခန္႔ၾကာေအာင္ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ တက္ရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ရာႏွင့္ ခ်ီခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ မြန္ျပည္နယ္မွ ေက်ာ္ၾကားသည့္ က်ိဳက္ထီး႐ိုးဘုရားေလာက္ လူသိမ်ားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ဇြဲကပင္ေတာင္သည္ ဘားအံၿမိဳ႕သို႔ လာေရာက္လည္ ပတ္ၾကသည့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္သည့္ ေနရာ တခု ျဖစ္သည္။
စီမံကိန္းကိုစတင္ဦးေဆာင္သူ ဆရာေတာ္ ၃ ပါး အနက္မွ တပါးျဖစ္ေသာ ပီနန္ဆရာေတာ္ ဦးပညာ၀ံသက အစိုးရ၏ ခြင့္ ျပဳခ်က္ရရွိထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ၇၂၅ မီတာျမင့္ေသာ ေတာင္ထိပ္အထိ ေကဘယ္လ္ကား တက္ေရာက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂ သန္း အထိကုန္ က်ႏိုင္သည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း အစိုးရ သတင္းဌာနတခုသို႔ ဇူလိုင္လ ေႏွာင္းပိုင္း တြင္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။ စီမံကိန္းကို အလွဴရွင္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာ အစဥ္အလာအရ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ျပဳသည့္ အေနျဖင့္ ဘုရားသို႔ လွဴဒါန္းေငြမ်ား ျဖင့္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္သြားမည္ဟုလည္း ပီနန္ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။ “ဒါက ဘာသာေရးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ စီမံကိန္းေလ၊ဒါေၾကာင့္ကုန္က်စား႐ိတ္ကိုအလွဴရွင္ေတြရဲ႕ လွဴဒါန္းေငြနဲ႔ သံုးစြဲသြားမွာပါ။အစိုးရဖက္ကလည္း ဒီစီမံကိန္းကို သူတို႔ ကူ ညီမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္” ဟု ပီနန္ ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားေၾကာင္း အစိုးရပိုင္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၏မ်က္ႏွာဖံုးေဆာင္းပါးတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။ထို႔ျပင္ဆရာေတာ္ကဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ကရင္တိုင္းရင္းသားေဒသတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေဒၚလာသန္းႏွင့္ ခ်ီ၍ ကုန္က်မည့္ ဗုဒၶ ဘာသာ အေဆာက္အဦး မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း အားျဖင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအလြန္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစ လိမ့္မည္ဟုဆိုသည္။
“ဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုး ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္းပါ။ ကမာၻအႏွံ႔က ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ဒီကိုေရာက္လာၾကမယ္။ အေရာင္း အဝယ္ေတြ တိုးတက္လာၿပီး စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။” ဟု ပီနန္ ဆရာေတာ္က ဆက္လက္ မိန္႔ၾကားသည္။
ဇြဲကပင္ေတာင္ ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္း ျဖစ္ေျမာက္ေရး အက်ိဳးေဆာင္ အဖြဲ႕၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ေဒၚတူးတူးျမင့္သိန္းက စီမံကိန္းကို မေလးရွားႏိုင္ငံမွ Special Methods & Engineering Techniques SDNBHDကုမၸဏီမွအင္ဂ်င္နီယာမ်ားႏွင့္ျမန္မာႏိုင္ငံအင္ဂ်င္နီယာအသင္းတို႔ပူးေပါင္းတည္ေဆာက္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ဆြစ္ဇာလန္ႏွင့္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံမ်ားမွ တင္သြင္းသြားမည္ ျဖစ္သည္ ဟု ေျပာသည္။ “ေတာင္ေျခမွာရွိတဲ့လုမၺနီ ဥယ်ာဥ္ကေန ကားကို လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာနဲ႔ ဆြဲတင္မွာပါ။ ေတာင္ေျခနဲ႔ ေတာင္ထိပ္သြယ္တန္း မယ့္ ႀကိဳးက ၁၆၅၀ မီတာ ရွည္ပါတယ္” ဟု သူကဆိုသည္။ ေကဘယ္လ္ကားက တေခါက္လွ်င္ လူ ၄၀ သယ္ေဆာင္ႏိုင္သည္ ဟုလည္း သူက ထပ္ေျပာသည္။ ဇူလိုင္လ ေႏွာင္းပိုင္းက စတင္ေၾကညာခဲ့သည့္ စီမံကိန္း အတြက္ၿပီးခဲ့သည့္ တနလၤာေန႔အထိ အလွဴေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၁၄၀၀၀ ရရွိၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ေဒၚတူးတူးျမင့္သိန္းက ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။
“ဒီေန႔တေန႔ထဲကိုေဒၚလာ၂၇၅၀၀လက္ခံရရွိပါတယ္၊ဒီစီမံကိန္းကို၂ႏွစ္အတြင္းၿပီးေအာင္ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ က်မတို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ ကုန္က်စား ရိတ္က ေဒၚလာသန္း ၂၀ ေလာက္ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္း ထားပါတယ္” ဟု ေဒၚတူးတူး ျမင့္သိန္းက ဆိုသည္။
အာရွ၏ အဆင္းရဲဆံုး ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူလူထုထံမွ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ေဒၚလာေငြမ်ား အလွဴခံရရွိႏိုင္ရန္ ျဖစ္ေျမာက္ေရး အဖြဲ႕အေနျဖင့္ မည္သို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသနည္း ဟုေမးျမန္းရာ သူက “ျပည္တြင္း နဲ႔ အျခားေနရာေတြက ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ဒီမံကိန္းအတြက္ လွဴဒါန္းၾကပါလိမ့္မယ္” ဟုေျပာသည္။ မည္သည့္ ဗုဒၶ ဘာသာ ျမန္မာလူခ်မ္းသာမ်ားက သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေသာ ေဒၚလာေငြမ်ားကို လွဴဒါန္းမည္ဆိုသည္ကို တိတိက်က် ေျပာ ျပ ရန္ ေဒၚတူးတူးျမင့္သိန္းက ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း “အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းမွာ အလွဴေငြ အမ်ားႀကီးရခဲ့တာ ေၾကာင့္ လိုအပ္တဲ့ ေငြအားလံုးရႏိုင္မွာပါ”ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။ ယခင္စစ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ အၿငိမ္းစား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊ ႏွင့္ ဇနီး ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္တို႔က လိုအပ္ေသာ ဘ႑ာေငြ ပမာဏ၏ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ထည့္၀င္ေပးမွာ ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါစီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အမည္ မေဖာ္လိုသူ စီး ပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တေယာက္က ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ယခင္က ေတာင္ေပၚတြင္ ဘုရားတဆူ တည္စဥ္ကလည္း ေဒၚႀကိဳင္ႀကိဳင္ လႈခဲ့ဖူးေသးသည္ဟု ၎က ဆိုသည္။ ဘားအံၿမိဳ႕မွ အမ်ိဳးသမီး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တေယာက္က ဇြဲကပင္ ဘုရားကို ေဒသခံ စီးပြားေရးသမားမ်ား ႏွင့္ အစိုးရ အရာရွိႀကီးမ်ား ကိုးကြယ္ၾကေၾကာင္း ႏွင့္ ဇြဲကပင္ဆရာေတာ္၏ သာသနာ့နယ္ေျမတည္ေထာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုယခင္ကထဲကကူညီေထာက္ပံ့ေပးခဲ့ၾကေၾကာင္းေျပာသည္။ ကရင္ျပည္နယ္အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠဌ ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္ ကလည္း ေကဘယ္လ္ကား စီမံကိန္းကိုအစိုးရပိုင္းမွေထာက္ပံ့သည္ဟု ၾကားသိရေၾကာင္းေျပာသည္။ “အရင္ အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူေတြက စီမံကိန္းကို ေထာက္ပံ့ေပးတယ္လို႔ ၾကားတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်မ အတည္မျပဳႏိုင္ေသးဘူး” ဟုလည္း ဆိုသည္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ေဒသတခုတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကုန္က်မည့္ စီမံကိန္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းကို ေထာက္ခံပါသလား ဟု ဧရာ၀တီမွ ေမးသည့္အခါ သူက “ ကရင္ျပည္နယ္မွာ ျပဳျပင္ေပးဖို႔ လိုေနတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ လွဴဒါန္းမႈလို အပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မကေတာ့ ဒီေငြေတြကို တျခား ပိုၿပီးလိုအပ္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးေစခ်င္ပါတယ္” ဟုေျဖသည္။
“ဇြဲကပင္ေတာင္ကိုသဘာ၀အတိုင္းထားတာကိုက်မပိုသေဘာက်ပါတယ္။ေတာင္ေပၚကို ဒီတိုင္းတက္ရတာ ခက္ခဲတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းတခု အေနနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့၊ အဲဒါလည္း ေကာင္းပါတယ္” ဟု ေဒၚ နန္းခင္ေထြးျမင့္က ေျပာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေရႊေၾကးစည္ ဘုရားဖူးပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမွ မန္ေနဂ်ာ ဦးေအာင္ကိုက လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဇြဲကပင္ေတာင္ သည္ အလြန္မတ္ေစာက္သည့္ အတြက္ သြားေရာက္ လည္ပတ္သူ ဧည့္သည္နည္းပါးၿပီး တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ ေကာင္းစြာ သိရွိျခင္း မရွိၾကေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ေဒၚလာ သန္း ၂၀ ေက်ာ္တန္ Cable car က ဤေဒသသို႔ ခရီးသည္မ်ား ပိုမို ေရာက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ႏိုင္လိမ့္မည္ ဟု ယူဆေၾကာင္းေျပာျပသည္။ 
ဧရာ၀တီ

No comments:

Post a Comment

သင့္စိတ္ႏွင့္သင့္ကုိယ္လြတ္လက္စြာေပါက္ကြဲပုိင္ခြင့္ရွိပါတယ္ ဒါေပမဲ့ သင္ေပးသြားတဲ့ Comment ဟာသင့္ရဲ႕စိတ္ထားပါပဲ မိတ္ေဆြ...လာေရာက္အားေပးတဲ့အတြက္ အျမဲေက်းဇူးတင္ေနမွာပါ.....GOOD LUCK...

တင္ျပီးသား post မ်ား

3D